Werkwijze webshop

De meeste artikelen op de website zijn ook in de webshop te bestellen. Je kunt hierbij kiezen voor bezorging aan huis of voor afhalen in de winkel. De winkels die deelnemen aan de webshop houden hun voorraden exact bij. Zo weet je zeker dat zij je bestelling thuis bezorgen of voor je reserveren zodat je dit kunt afhalen. Op dit moment zijn de artikelen in de webshop bij een deel van de winkels te bestellen. De voorraad laten wij per winkel zien. Dat is de reden dat je eerst je voorkeurswinkel dient te kiezen.

Bestellen
Als je het artikel hebt gevonden dat je wilt bestellen, vul dan het gewenste aantal stuks in en klik vervolgens 'Voeg toe aan winkelwagen'. Klik op 'Verder winkelen' als je nog meer wilt bestellen en voeg de artikelen op dezelfde manier toe aan je winkelwagen. Wil je artikelen verwijderen uit je winkelwagen? Klik dan op afvalemmer.
Wanneer je alles in je winkel hebt geplaatst, klik je op 'Klik en bestel' om je bestelling af te ronden. Je komt nu in de “Check out”.
 
Stap 1: Hier kun je kiezen om in te loggen als je al een bestaand account hebt, een nieuwe account aan te maken of een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken.
Stap 2: Zo nodig, vul hier je gegevens in.
Stap 3: Bij deze stap kun je ervoor kiezen om je bestelling thuis te laten bezorgen in je voorkeurswinkel af te halen.
Stap 4: Vul je n.a.w.-gegevens in. Wij vragen naar je telefoonnummer zodat wij een bezorgafspraak met je kunnen maken.
Stap 5: Kies hier je bank voor veilige betaling middels iDEAL.
Stap 6: Overzicht van jouw bestelling inclusief bezorgkosten.
 
Check of alles klopt. Om je bestelling af te kunnen ronden, dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Daarna klik je op 'Bestelling afronden' om je bestelling definitief te plaatsen. Je komt nu in de omgeving om de betaling door middel van iDEAL te voldoen.
 
Nadat jouw bestelling is voltooid, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. Ook ontvang je een betalingsbevestiging nadat je de betaling hebt afgerond. Nadat dit is gedaan is de bestelling een feit en kan de betaling niet meer ongedaan worden gemaakt.
 
Betalen
Wij stellen hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar kunnen betalen op het internet. Wij maken dan ook gebruik van een beveiligde SSL-omgeving voor de gehele webshop. In deze omgeving worden de betalingsgegevens gecodeerd opgeslagen, wat betekent dat deze volledig afgeschermd worden en niet door anderen gelezen of achterhaald kunnen worden.
 
Betalen kan bij ons gemakkelijk, snel, direct en veilig met iDEAL. Je wordt automatisch doorgestuurd naar het betaalscherm van je eigen bank. Hierna kun je via je vertrouwde internetbetaalomgeving betalen, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Na betaling ontvang je een betaalbevestiging via de e-mail.

Afhalen in de winkel
Wil jij je bestelling afhalen in de winkel? Selecteer dan na het toevoegen aan de winkelwagen en het inloggen voor ‘Verzending: Afhalen in de winkel’. Je kunt kiezen tussen 2 betaalmethodes: online middels iDeal of afrekenen in de winkel. Na het bevestiging van je bestelling, ontvangt de winkel een melding en legt de bestelde artikelen voor je apart. Je ontvangt je per e-mail een bevestiging van de bestelling en ordernummer.

Afhaaltijden:
Zodra jouw order klaar staat, brengt de Hubo waar jij de order hebt geplaatst je op de hoogte over de afhaaltijd.

Bezorgen
Wij bezorgen over het algemeen zelf de bestelling bij je thuis, binnen 2 dagen na het plaatsen van je bestelling. Hiervoor maken wij eerst een bezorgafspraak, zodat jij precies weet wanneer wij komen bezorgen.
Wij hanteren 2 type bezorgkosten afhankelijk van het formaat en gewicht van je bestelling. Deze variëren van € 6,95 tot € 50,-. Voor bestellingen boven 100 euro betaal je geen bezorgkosten, met uitzondering van producten die niet met pakketpost verstuurd kunnen worden. Deze artikelen zullen altijd verzendkosten hebben van minimaal € 35,-. Artikelen die geen bestelknop hebben in de webshop zijn uitgesloten van bezorging, denk aan chemische middelen.

Wij bezorgen tot je voordeur. Afleveren op een bovenetage zonder lift, uitsluitend mogelijk in overleg. Het kan voorkomen dat je bestelling door een collega ondernemer of externe transporteur wordt bezorgd.
 
Retourneren

Artikelen kunnen binnen de reguliere termijn geretourneerd worden. Je ontvangt het volledige bedrag retour, inclusief eventuele betaalde verzendkosten bij de aankoop. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
•    Het artikel dient onbeschadigd te zijn
•    Het artikel is voorzien van originele verpakking en labels
•    Het artikel is niet bewerkt
•    Het artikel is niet voorzien van een bewerking
•    Het artikel is niet als maatwerk besteld
 
Bij elke levering een compleet ingevuld retourformulier toegevoegd te zijn. Retouren uit bestellingen die zijn gedaan via webshop kunnen op de volgende wijze worden gedaan:
 
Retourneren in de voorkeurswinkel

Je kunt het artikel kosteloos retour brengen in de winkel die het artikel geleverd heeft. Op vertoon van de (kopie) pakbon, waarop het klantordernummer vermeld staat en indien aan de voorwaarden voor retourname is voldaan, wordt het artikel retour genomen. Bij het retourneren kun je ervoor kiezen om het bedrag aan de kassa terug te ontvangen of dat het bedrag wordt teruggestort op het rekeningnummer dat je hebt gebruikt voor betaling van de webshopbestelling. Mocht je een of meerdere artikelen uit de bestelling houden, dan krijg je alleen het bedrag van het retour gestuurde product(en) terug, niet de verzendkosten.
 
Retoursturen naar de winkel
Je kunt een artikel terugsturen naar de winkel die het artikel geleverd heeft. Indien aan de voorwaarden voor retourname is voldaan, wordt het artikel retour genomen. Als je de volledige order retourneert krijg je het aankoopbedrag inclusief eventuele betaalde verzendkosten retour. Dit bedrag wordt teruggestort op het rekeningnummer dat je hebt gebruikt voor betaling van de webshopbestelling. Je betaalt wel zelf de kosten voor het retour sturen. Wij streven ernaar de terugbetaling van jouw retour gestuurde product(en) binnen 7 werkdagen na retourname te laten plaatsvinden.
 
Garantievoorwaarden

De garantievoorwaarden zijn opgenomen in de Algemene Voorwaarden VWDHZ en Voorwaarden Internet VWDHZ. Voor klachten over bestellingen, betalingen, retouren, garanties e.d. kan je een email sturen naar de winkel die de bestelling in behandeling heeft.