Hubo wint 'Retail Award 2021-2022'

24 september 2021 – Hoevelaken

Gisteren won Hubo de eerste prijs in de categorie bouwmarkten op het jaarlijkse event “ABN AMRO Retailer of the Year”. De Retailer of the Year Awards, die dit jaar voor de negentiende keer werden uitgereikt, maken deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. In totaal brachten maar liefst 185.000 consumenten hun stem uit. Zij beoordeelden ruim 500 retailers op aspecten als prijs, het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid.

Beste winkelketen van Nederland 2021-2022 bouwmarkt

“Dat deze prijs door consumenten wordt bepaald maakt de winst voor ons extra bijzonder" vertelt Gertjo Janssen, Algemeen Directeur DGN. "In het afgelopen jaar hebben onze ondernemers echt het verschil kunnen maken. Een uur na de persconferentie waarin de lockdown werd aangekondigd stonden veel van de Hubo ondernemers al een afhaalbalie te timmeren. Ze zijn de klant zo goed als kon blijven helpen via de mail, de app en soms via FaceTime voor het schap. Daarmee hebben we onze payoff #Hubohelpt meer dan ooit kunnen laden. Dan is dit de ultieme beloning van de klant.”

 

Hubo timmert de afgelopen jaren met een nieuwe strategie en huisstijl flink aan de weg. Naast het traditionele DHZ assortiment ontzorgt Hubo klanten met klussen als deuren, kasten, zonwering en horren op maat. “De kracht van onze organisatie zit hem in de combinatie van gedreven passie van zowel onze medewerkers en de lokale ondernemers en hun teams. Zonder deze wisselwerking kun je in deze uiterst competitieve branche niet winnen. Hornbach won deze prijs meerdere jaren achter elkaar maar reageerde sportief op de behaalde winst van Hubo. Hornbach werd in dezelfde categorie winnaar van de webshop award. Wij feliciteren hen eveneens van harte met hun prijs”, aldus Gertjo Janssen.