Branchevereniging bouwmarkten lanceert gezamenlijke campagne

“Samen klaren we deze grote klus”

9 april 2020 – Hoevelaken

In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus, nemen Nederlandse bouwmarkten vergaande veiligheidsmaatregelen. Om verantwoord te kunnen blijven klussen is ook de inzet nodig van alle doeners die ons land rijk is. Vandaag lanceert de Vereniging van Winkelketens in de Doe-Het-Zelfbranche (VWDHZ) een campagne waarin die boodschap centraal staat: Samen klaren we deze grote klus.

“Nederlanders houden van doen”, vertelt Harm-Jan Stoter, voorzitter van branchevereniging VWDHZ, waarbij Intergamma (Gamma en Karwei), Praxis, Hornbach Nederland, DGN Retail (Hubo en Multimate) en Bauhaus Nederland aangesloten zijn. “Er wordt momenteel volop geklust. Over die doenersmentaliteit beschikken wij ook. Dus hebben we de koppen bij elkaar gestoken en lanceren we een gezamenlijke campagne. Daarmee laten we zien wat nodig is om verantwoord te kunnen blijven klussen: solidariteit. Alleen samen klaren we deze grote klus.”

Veilig blijven klussen
Met de campagne laat VWDHZ zien wat nodig is om veilig te blijven klussen en vraagt de branchevereniging doe-het-zelvers om begrip. Harm-Jan vervolgt: “De veiligheid van medewerkers en klanten staat voorop. Om gezondheidsrisico’s te beperken zijn in onze branche forse veiligheidsmaatregelen getroffen. Die maken het er misschien niet leuker op, maar zorgen er wel voor dat bouwmarkten verantwoord open kunnen blijven. Essentieel in het geval van een lekkage of kapotte rookmelder bijvoorbeeld. We willen doe-het-zelvers niet in de kou laten staan en beseffen meer dan ooit dat dit alleen kan als bouwmarkten en Nederlandse doeners de handen ineen slaan.” Een compleet overzicht van de geldende veiligheidsmaatregelen in bouwmarkten staat op: www.rndweb.nl.

Zeven bouwmarktketens, één campagne
De basis van de campagne is de tv-spot. De tv-spot, die in korte is tijd ontwikkeld, is een samenwerking tussen de leden van de VWDHZ. Uniek en nog niet eerder vertoond in Nederland. De opnames zijn bij alle aangesloten bouwmarktketens gemaakt en brengen medewerkers én Nederlandse doeners in beeld. Samen vertellen zij het verhaal achter klussen in deze tijd: doe het alleen en houd gepaste afstand. Zodat iedereen kan blijven doen. Bekijk hier de commercial.

Over WWDHZ
De Vereniging van Winkelketens in de Doe-Het-Zelfbranche (VWDHZ) is de belangenbehartiger en spreekbuis van de bouwmarkten en doe-het-zelfwinkels in Nederland. Het doel van de VWDHZ  is het bevorderen van de sociale en economische belangen van haar leden. De leden, Intergamma (Gamma en Karwei), Praxis, Hornbach Nederland, DGN Retail (Hubo en Multimate) en Bauhaus Nederland hebben gezamenlijk ongeveer 19.000 medewerkers.

EINDE PERSBERICHT

______________________________________________________________